Tudástár

Smoothie

2019.01.10 13:04
Bioworld by KELLYS

A smoothie ideális esetben az összes tápanyagot tartalmazza, ugyanúgy, mint egy főétel. A fehérjék forrása könnyen emészthető, így az egészségügyi előnyök egyike, melyet a smoothie kínál, az a könnyű emészthetőség. A szervezet a fehérjéket legjobban a magas pH értékű természetes élelmiszerekből nyeri. Legalább egy részüket érdemes nem hőkezelt forrásból szerezni, például kenderből. A nyers kenderből származó fehérje tele van élő enzimekkel, melyek javítják az emészthetőséget és a felszívódást, a szervezet számára pedig nagy mennyiségű, komplex fehérjét kínálnak. A fő fehérjeforrás tehát legyen a kender, de fontos őrölt lenmaggal kiegészítenünk, az omega-3 és omega-6 zsírsavak, a lignin és a rostok miatt. Ezzel az alappal tápláló, finom koktélt készíthetünk, elég friss vagy fagyasztott gyümölcsöt hozzáadnunk. Az utóbbiak a szénhidrátok, antioxidánsok és enzimek egészséges forrásai.

Egy magasabb szint

Ha ezeket a recepteket, vagy a saját keverékedet egy magasabb szintre szeretnéd fejleszteni a tápértékek szempontjából, adj hozzá más, magas minőségű összetevőket is. Ezekbe a koktélokba tápanyagokban gazdag, természetes élelmiszerek dukálnak. Még ha közülük egyik sem nélkülözhetetlen a kívánt eredmény eléréséhez, a hozzáadásuk felgyorsítja a pozitív hatások fellépését.

Az aminosavak kiegyensúlyozott aránya: rizs- és borsófehérje, kendermagfehérjével kombinálva.

A tápérték optimalizálása érdekében a koktélhoz adhatunk borsó- és rizsfehérjét is, hogy kiegyensúlyozzák az aminosavak összetételét, illetve javítsák a fehérjék minőségét. A többféle fehérjeforrás kombinációja javítja a regenerációs képességet. A jobb regeneráció jele pedig, hogy a test feldolgozza a stresszt, erőt nyer, megőrzi a jó minőségű izomtömeget a még magasabb stresszel járó időszakokban is. Ezen kívül eltűnik az igény, hogy többet együnk.

Az aminosavak mennyisége minden fehérjeforrásban eltérő. Ha egymást kiegészítő forrásokat helyes mennyiségben válogatunk össze, egy kiegyensúlyozott profilt érhetünk el. A helyesen kombinált aminosavak kiegyensúlyozott profilja azt jelenti, hogy a test optimális mennyiségben megkapja az összes aminosavat, és egy széleskörű fehérjeforráshoz jut.

Az edesztin, mely elsősorban a kendermagban van jelen, a fehérjék egy könnyen emészthető formája. Nagyon hasonlít az emberi szervezetben lévő fehérjékhez - sokkal jobban, mint bármelyik más fehérje a növények birodalmából. Az olyan elágazó szénláncú aminosavak, mint a leucin, az izoleucin és a valin is bőségesen előfordulnak a kendermagban. Amellett, hogy nélkülözhetetlenek a jó minőségű izomtömeg fenntartásában, ezek az elágazó szénláncú aminosavak többek között létfontosságú feladatot végeznek az anyagcsere egészséges sebességének megtartásában.

A kendermagfehérje önmagában is teljes, de van lehetőség a feljavítására. Mivel a kenderben relatíve alacsony a triptofán esszenciális aminosav mennyisége, jól kiegészíti a rizsfehérje. A triptofán, mely jelentős mennyiségben van jelen a rizsfehérjében, a szervezetben hozzájárul a szerotonin termelődéséhez. Ha a szervezetnek több elérhető szerotonin áll a rendelkezésére, javul a hangulat, ami elnyomja a cukrok és keményítők iránti vágyat.

A sárgaborsó-fehérjében kiemelkedő mennyiségben van jelen a lizin, mely a növényekben alapvetően kevésbé fordul elő. Esszenciális aminosavként a lizin rendkívül fontos az enzimek, ellenanyagok és hormonok előállításánál. A lizin jelenlétével összefügg a test azon képessége is, hogy mennyire képes megőrizni a nitrogén egyensúlyát és feldolgozni a kalciumot. A magasabb stresszel járó időszakban jót tesz, ha lizinben gazdag élelmiszereket fogyasztunk, hogy megőrizzük az izomszöveteket.

A kendermag-, a borsó- és a rizsfehérje keveréke nem csak teljes, de összetevőik kiegészítik egymást, és kölcsönösen hatással vannak egymásra, így tápérték szempontjából jobb, mint bármelyik más fehérjeforrás.

Maca

Ez a gyökérzöldség a mellékveséket ingerli. Jót tesz, ha kimerültek vagyunk, mivel fokozza azt a sebességet, amellyel a mellékvesék magukhoz térnek egy nagyobb stressz után. Egy egész sor tápanyag mellett (31 ásványi anyag) energiát ad a testnek, méghozzá nem serkentő formában. A macából a hormonháztartás segítségével és a mellékvesék táplálásával nyerünk energiát, nem stimulálással. Azzal, hogy javul az étkezésünk, egyre evidensebbekké válnak a maca energetikai hatásai. A maca hozzáadása az italunkhoz akkor is ajánlható, ha szeretnénk megkönnyíteni a mellékvesék munkáját olyan stimulánsok használata után, mint például a Yerba maté, a produktív stressz időszaka alatt. Különösen nagy teljesítmény kifejtésekor, legyen az egy kulcsfontosságú tréning, futam, vagy egy fontos projekt lezárása, segít a Yerba maté. Energiát ad, de a mellékveséken ez tükröződik. Ilyen időszakok alatt és közvetlenül utánuk ne feledkezzünk meg a napi maca-adagról, mely felgyorsítja a regenerációs folyamatot.

Chlorella

A következő magas hatékonyságú összetevő. A chlorella egy édesvízi alga, melynek számos méregtelenítő tulajdonsága van, segít felgyorsítani a méreganyagok kiürítését a szervezetből. A mérgek a testünkbe a levegővel jutnak, melyet belélegzünk, illetve az étellel, melyet elfogyasztunk, és minél több van belőlük, annál nagyobb terhet rónak a szervezetünkre.

Probiotikumok

A probiotikumok a beleinkben található „jó” baktériumok. Amennyiben a táplálékunk elsősorban tápanyagokban szegény élelmiszerekből áll, fennáll a túlevés és a kívánósság veszélye. Ha ezek a problémák akkor is fennállnak, amikor tápláló ételeket fogyasztunk, a gond valószínűleg a feldolgozásban rejlik. A megemésztett étel a gyomorból a bélbe kerül, ahol felszívódnak a vitaminok és az ásványi anyagok. Ha a bélben nincsenek túlsúlyban a jó baktériumok, ez a folyamat megáll. Ha nem tudjuk felhasználni a vitaminokban gazdag ételeket, az pont olyan rossz, mintha meg sem ettük volna őket.

A bakteriális fertőzést többnyire antibiotikumokkal gyógyítják, melyeknek ki kell irtaniuk a baktériumokat. A probléma az, hogy az antibiotikumok a hasznos baktériumokat is megölik. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy az antibiotikumok nem olyan hatásosak, mint korábban, mert számos baktérium ellenállóvá vált velük szemben. Sokkal inkább a megelőzésre érdemes tehát odafigyelni. Ha minden héten fogyasztunk probiotikumot, a fertőzés veszélye – azaz a lehetősége annak, hogy antibiotikumot kell használnunk – erősen csökken. Kimutatták, hogy a probiotikumok rendszeres használata jelentősen javítja az immunrendszer működését. A koktélokhoz adhatunk olyan probiotikumokat, melyeket nem tejből, hanem például a talajból vontak ki, kapszulák vagy por formájában. További források közé tartozik a barna rizsből készült miszó-paszta. A probiotikumokat nem szükséges napi szinten fogyasztanunk – elég hetente párszor, ha egészségesen étkezünk, és nem fogyasztunk semmi olyat, ami tönkretenné a mikroflórát.

További esszenciális zsírsavak

Még ha az őrölt lenmag és a kendermagfehérje biztosítja is a szervezet számára szükséges esszenciális zsírsavak mennyiségét, adhatunk a smoothie-hoz hidegen sajtolt olajat is. Ugyanúgy, mint a salátaöntetek esetében, jó választás a kendermagolaj, azonban több olaj keveréke jobban biztosítja a tápanyagok sokszínűségét.

Változatok

A smoothie egyik legjobb része, hogy a tápanyagok magas koncentrációján és az egyszerű elkészíthetőségen kívül, nagyon változatos tud lenni. Ne féljünk kreatívnak lenni, használjunk különböző gyümölcsöket és zöldségeket, bármilyen kombinációban. Ha nagyon éhesek lennénk, adjunk hozzá csíráztatott hajdinát, vagy más álgabonát. Ha alapvető nyersanyagokkal kezdünk, melyek magas minőségű fehérjéket és esszenciális zsírsavakat biztosítanak a szervezetnek, mint a kender- és a lenmag, nem tévedhetünk, bármilyen gyümölcsöt vagy zöldséget használunk is fel.

A friss gyümölcsöket szezonnak megfelelően használjuk. A fagyasztott gyümölcs szintén egy jó opció – válasszunk olyat, amely nem tartalmaz semmilyen tartósítószert. Ha fagyasztott gyümölcsöt adunk a smoothie-hoz, jégként fog működni, és gondoskodik róla, hogy minden összetevő egy finom, sűrű keverékké álljon össze. A vizet is helyettesíthetjük jégkockákkal. Fagyasztott gyümölccsel és jéggel a koktél sűrűbb, tehát hosszabb időre száműzi az éhséget. Ha szeretnénk, hogy az italunk még ízletesebb legyen, és elektrolitokat is tartalmazzon, cseréljük a vizet kókuszvízre.

 

Szállítás

 

Rendeld meg, és vedd át 1-3 munkanapon belül, vagy üzletünkben személyesen!

 

Tovább olvasom

 

Nézz körül!

 

Minden termékünk megvásárolható XIII. kerületi üzletünkben is!

 

Tovább olvasom

 

Biztonságos vásárlás

 

A vásárlások során a jelenleg elérhető legbiztonságosabb technológiákat alkalmazzuk.

 

 

Kérdésed van?

 

Információra, technikai segítségre van szükséged? Rendelésed felől érdeklődsz? Segítünk!

 

Tovább olvasom